Wednesday, June 1, 2011

Dara...tak penting ke?

lepas baca entry encik Hazrey yang ni..
rasa nak tulis entry ni pulak...
walaupun aku tau budak tu bukan baca pun blog aku...
tapi kalau ada budak yang laen baca pun ok...
link budak tu aku tak letak atas permintaan encik Hazrey...
kalau nak,cari sendiri...
(dunia dah maju,aku yang buta IT ni pun boleh jumpa blog dia)
tapi tak baik la..
dia pun budak2 lagi..
dia tak berfikir secara matang...

ni entry seriyes..
setakat pandangan aku je la...
ada la aku buat research sikit2 pasal ni tadi...
orang dah kawen maybe lagi faham kot..
aku buat kesimpulan ringkas je..

adik adik..
tak kan sebab orang laen tak ada dara so kau jugak tak kesah tak ada dara...
itu ibarat orang laen makan najis kau jugak nak makan najis...oh

kenapa perlu dara dan tak boleh f**k sesuka hati nih?


1. rahsia rumah tangga
dia kata sebab ramai orang laen pun dah tak ada dara..dia berani bagitau dia jugak tak ada dara..
tapi adik boleh konfom ke semua yang tak ada dara tu semua bahagia??entah2 baru kawen terus kena cerai

2.penyakit kelamin
bagi orang maen senang2 je karang tak pasal2 kena Hepatitis B ke..dah hilang 1 nikmat dunia...

3.harga
mahal tu dik...sekarang nak kawen kurang2 hantaran 8 ribu..agak2 adik lepas tak seribu?

4.mak bapak dan masyarakat
kesian kat mak ayah..kalau yer pun mak ayah tak kisah, mak ayah tu bukan dapat nak tongkat langit..nanti adik dah besar tak ada orang nak kawan..makan sorang2,hidup sorang2..mati sorang2??..dah berulat pulak

5.Allah Maha Adil
sekarang banyak dah benda tuhan bayar cash...bertaubat lah..jangan menyesal kemudian hari

gambo gugel...aku rasa semua pun tau cuma suka pandang remeh..menyesal nanti baru tahu haaa


P/S: ada jugak aku usha adik ni tadi kat blog and fesbuk dia...banyak betol eh komen...komen la bebaik...tegur bebaek..mana tahu tersentuh hati...yang komen terok2 tu aku tengok profile picture dia sendiri pun nak pelok2 dengan awek,kiss2 segala..apa kes???..
hopefully adik ni insaf...mintak simpang la benda macam ni jadi kat saudara dekat kita pulak..sila jaga adik2 dan anak2 dengan baik..didik mereka dengan nilai agama...semoga kita sentiasa mendapat perlindungan Ilahi....aminn

7 comments:

  1. zaman skang nie macam dah zaman jahiliah kan kak mash yang suwitt?

    ReplyDelete
  2. agak la natt...
    risau aku pikir zaman anak2 aku nanti..
    opsss..ayat nak future...hebat!!:P

    ReplyDelete
  3. mak bapak kene main peranan...amik berat soal anak...perhatian kene lebih...

    ReplyDelete
  4. hahaha....kak mashi suwittt......
    ala, aku pown risau anak2 aku kang jangan lah terjebah gan benda nie sumeee......anak2 taw....nak 4 owg...!

    ReplyDelete
  5. mendatak hijau...

    betol3...sekarang anak tak di ajar langsung hidup susah..
    nak apa pun semua kasik..
    marah pun jarang2 sekali sebab tu anak makin merepek2 dan tak takot langsung nak buat jahat..kan kan



    natt

    yela2..amek la 4 kau tu
    aku nak 10..ada berani??kehkehkeh

    ReplyDelete
  6. erkk..ko penah derma dara?

    ehh, typo error plak... ko penah derma darah tak dik? akak penah skali aje..tu pun penat merayu kat PIC tu bg chance kat akak menderma dara (ehh typo error lagi) 'darah'... hohoho

    ReplyDelete
  7. bes ke kak derma dara??
    opss..nak typo error jugak jari ni pun...
    akak derma dara kat mana??
    ehh salah lagi...hahaha

    darah dah banyak kali derma...
    dara belum sampai masa...
    ala akak buat saya blushing pulak..
    saya kan underage...hukhuk

    (underage tak sedor diri umur dah 23..nak kawen nak kawen nak kawen...ehh tetiba)
    :P

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..