Monday, June 27, 2011

Jantan Betina dan Galas

Tajuk berbunyi agak kurang sopan...
bukan salah aku..
nak buat macam mana dah memang nama dia macam tu..


dari kiri..ketupat betina,ketupat galas dan ketupat jantan

aku dah pandai buat ketupat JANTAN..yahooooo
kenapa harus jantan???
tok aku cakap sebab ketupat jantan susah masuk air kalau rebus..
so tahan lama...

dah berkurun aku menuntut ilmu ketupat..
tiap kali dekat raya buat tapi aku punya mesti selalu jadi ketupat PEREMPUAN BETINA...
BETINA tu sebab dia terkangkang..
apa kaitan betina dengan terkangkang pun aku tak tau la
terima kaseh kat tok kesayangan tolong ajaq..hehe

ni dah siap,tinggal nak rebus

rebus dapur kayu je...bajet nak tradisional..padahal nak sep gas sebenarnye..kehkehkeh

lepas tu aku ambek periuk pulut..
duduk bersila..
mula buat aktiviti tak senonoh...


makan kerak pulut dalam periuk...besss wooooooo
tiba-tiba ayah aku datang..
habis la...mesti kena sound ni
eh sekali ayah aku pun join jugak mengikih kerak tu...
adik pulak mai..."owhhh cheq nak jugak"
mak kata "tudia ehh,pakat lawan makan dalam periuk..sambil tangan dok kacau gulai"
tok aku yang pakai gigi palsu pun nak jugak..
semua makan sambil gelak2...

bahagia kan..
kadang2 makan kerak tepi pintu pun dah buleh buat kita bahagia...
tak payah pi toniromas segala kak ros...
aku bersyukur sebab bahagia datang dalam bentuk tu...
tak perlu duet,tak perlu mahal2,tak perlu kek pun (apsal kek pulak??)...
sebab cuba bayangkan kalau tuhan tarik semua duet kita..
at least kita masih mampu untuk bahagia :)



P/S:always believes God not give everything with both hands...kadang2 kita tengok orang macam perfect segalanya tapi kita tak tau mungkin dia kurang tempat laen..tak bahagia contohnya...sebab tu dia suka compare2 dengan orang laen..ehhhh aku bukan cerita pasal ketupat ke tadi???belasah je la..hahaha

9 comments:

  1. komen ketama;
    kalau orang google..
    jantan
    betina
    masuk air
    tahan lama
    terkangkang

    konfem nama blog hang akan tersenarai dik!
    wakakakaa!

    komen kedua;
    masa aku baca perenggan yang pakat2 makan kerak dlm piuk tu pun hati aku ni dah tersentuh ok?
    terasa kebahagiaannya.
    centu la kalau tulis blog luhur dari hati.
    bukan dari hati yang sakit utk menyakiti hati org lain!

    betul tak?

    ReplyDelete
  2. komen ketama..
    hokaloh betul jugak tu kak ros...
    tapi cemmana nak buat ni..
    nak dash satu2 perkataan tu karang semak pulak nak baca...
    kita biarkan...
    kalau ada yang termasuk sini hope adalah yang insap kejap...kehkehkeh
    (kalau dorang mencarut cemmana pulok??)


    komen kedua..
    betul betul betul..
    betul kak...
    ehh kata2 akak tu ngah puji saya ke???
    aduhhh..saiyaa maluuuu...
    cammana nak buat ni...kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. buat tak tau je lah..
    takpun balaslah pujian itu dgn sebakul buah manggis.
    kakwos sudi menunggu di tol batu 3 shah alam.
    hah haa haaahhh!

    ReplyDelete
  4. aku pun dh pandai wat ketupat jantan hehehe

    ReplyDelete
  5. kak ros...

    tudiaaaa ehh...
    ciri2 tak ikhlas tu terserlah...hahaha
    awat jauh sangat nak tunggu tu...
    ok2 tunggu situ noh,sat nak pakai tudung...
    pukul 11 jumpa kat simpang(simpang mana??)


    maksu..

    hang tu pandai sebab gatai nak menikah...
    tak dapat dinafikan..kehkehkeh

    weh..balik la cepat...
    aku balik kedah hang gatai2 nak p kajang tu pulok..haishhh

    ReplyDelete
  6. dik..sebab ko tayang ketupat palas tu kan..ko kena pos kat akak..sapa suh ko tayang..kan cacing2x dlm perut akak nie dah mengidam nak makan ketupat palas...hohohoi

    ReplyDelete
  7. saya dah pos kak umie...
    pos ubat cacing..hehe
    lepas ni dah tak mengidam dah...

    :P

    ReplyDelete
  8. xde maknanyer....haku memang dh pandai dah sebelum haku menggatai nak kawen hahaha...
    ni kiranya ang belajaq wat ketupat nih sebab gatai nak kawen ka nih gegegegege bluerk!

    ReplyDelete
  9. hahahaha....
    ahhh tak kira...
    ang gatai jugak..wekkkk

    ;P

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..