Saturday, June 18, 2011

Ini petua penjagaan hati...

gambo gugel
Anda selalu rasa nak marah???
sebab orang tak pikir perasaan anda???
tak pernah??
anda hebat!!
jika pernah apakah product paling sesuai untuk digunakan???
product kepala lutut hang mashi
sekarang mari kita interbiu mereka2 yang telah berjaya untuk tidak marah demi membongkar rahsianya..

(aku interbiu diri sendirik,kira aci la noh)
saya selalu nak marah.
tapi kini tidak lagi...
setelah menggunakan petua..
"sentiasa fikirkan perasaan orang lain dulu baru pikir perasaan kita"..
di permulaan macam tak boleh terima...
dah lama2 macam boleh...
yaaa saya berjaya..
dan saya hepi juga....wohaa~~

sebagai contoh..

buat macam ni
"dia buat macam tu sebab dia tak ada mood kot,tak apa la esok aku cakap dengan dia balik"

jangan
"hang ingat hang bagus??dok ingat perasaan dia ja perasaan aku macam mana??"

lagi baek kalau anda bercakap terus terang bagi tidak tersalah paham..
tapi haruslah menggunakan adab dan ayat yang sopan okeh..
marah itu buleh tapi jangan memanjang nak marah..
nanti orang meluat..hehe


P/S: sentiasa menjaga hati bukan bermakna anda lemah tapi menunjukkan anda matang...tiba2 aku rasa matang la pulok....mak,cheq nak kawen???...PANGGGGGG!!!!

6 comments:

  1. cik khairul...
    fullname..sungguh bagus..tepuk tangan..hehe

    arini je???aishh mana aci...
    esok lusa tulat tungging dah bulan puasa..
    sabar lagik sabar lagik

    :)

    ReplyDelete
  2. yaaa....indah sungguh macam cekelat

    :)

    ReplyDelete
  3. amboiiii terus mintak nak kawen

    ReplyDelete
  4. dia mai mud gatai macam tu la cik kazaztan...

    :)

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..