Monday, June 20, 2011

Mochi Jepun vs Buah Melaka Malaysia

Nan desu ka
Apakah ini???






Mochi desu!!!:)
Ini mochi!!!:)

zoom bagi lebih dekat...orang laen makan dekat atas meja makan aku makan atas katil...tu ja mampu


toink..toink..toink..kenyal woohh

ni sebab tengok dekat kak kog...
terus follow blog tu sebab aku memang suka bab2 makan nih..wakakaka
tambah pulak kak ros kata aku remaja berkolesterol tinggi...
hehhh macam betol la kak..huhuuhuu
ehh macam cinta kolesterol pulok..

gigih naek bas pergi 7E tadi..
dapat!!
cokolat punya!!
nak try pandan tapi tak ada pulok..haishhh
ada peanut butter dengan bijan jer..
cokolat pun cokolat la..
aku makan cokolat bukan cinta cukulet tau... kehkehkeh
sori la...
aku meroyan pening sikit tengah2 hari ni..
mahap la semua

komen aku..
sedap..
untuk cokolat...
boleh la kalau nak rasa jadi orang jepun sehari dua..
walaupun muka macam pakistan
kesimpulan..
masing2 ada rasa dan keunikan yang tersendiri:)..
(statement selamat)..hehehehe


P/S: jangan kagum lebih2 pulak aku cakap jepun..dan jangan try nak cakap jepun lebih2 dengan aku!!..aku balas tamil nanti hah

9 comments:

  1. nak sikitttttttttt...

    tapi aku rasa sedap lagi tepung gomak la...

    :)


    .

    ReplyDelete
  2. setuju kak tas!!!

    mulut melayu tak buleh ubah dah..kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. mendalah nih berkolestrol jugak ke?
    apasal aku tak tau kewujudan benda kenyal nih aa dik?
    festaim tengok, kat blog tas.
    sekentaim tengok kat blog hang.
    takpa, nanti kakwos nak cari dan ambik gambar picit-picit gaya gitu jugak!
    ini janji ku!
    wah, tetiba emosi...

    ReplyDelete
  4. kak ros..
    maana ada kolesterol kak...
    saya paham akak jeles tak boleh picit gaya cenggitu macam saya n kak tas...kehkehkeh

    saya tunggu akak picit...:)

    ReplyDelete
  5. dik..nnt ko dtg jepun ko makan mochi yg kat sini..mmg takde kedekut inti punye..makan le ko sepuas hati..hehe

    ReplyDelete
  6. kak umie...

    erkkk...dari beli tiket pergi sana sebab nak makan mochi saya dah dapat 4 lori mochi dekat mesia..kehkehkeh...
    alaaaaaaa kak umie belikan laaaa...

    :P


    mendatak hijau...

    makan tu bayang2 macam tepung gomak sudah..
    ke tepung gomak pun tak makan???

    ReplyDelete
  7. wuiyooo..
    ada jual kt Malaysia dah skang??
    brape harganya??

    hmm.. mochi ni lagi sedap bila kita sendiri yang buat ;p

    letih hayun penukul kayu ntk hempup beras tu jadi lembut.. ;)

    ReplyDelete
  8. kyo_9

    sepeket rm4.80..
    ada 6 ketul...
    tak tahu la cara buat dia,karang jadi tepung gomak pulak haaaa..
    setakat nak merasa tak ada la rajin sangat sampai nak mencari tukul kayu segala...
    pakai tukul buat rumah buleh??

    :P

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..