Monday, January 9, 2012

Enam puluh sen....






Ada la beberapa minggu yang lepas pergi makan kat luar..tetiba ja nampak mak cik tu dok kipas2...dah alang2 nampak beli la buat dessert..dessert pun dah macam lauk..kahkahkah..

aku=10 cucuk
kawan aku=10 cucuk

di sebabkan kami ni mesra alam,mak cik tu bagi jugak satay daging walaupun dah habis orang laen order..rajin pulak dok layan mak cik menyembang kan..kami tau mak cik boring..yela, semua yang order pesyen tak tunggu, lepas order blah dan kejap2 lagi baru datang ambek..

aku tunggu2 nak tanya harga untuk satay tu...kawan aku hulur 6 hingget..aku tanya "weh mana kau tau 6 hingget ni?mak cik tak cakap pun harga"..
kawan aku cakap "dah tau dah 6 hingget sebab secucuk 60 sen..standard la harga satay sini ..mesti 60 sen punya lah"....
oooo yeke,aku baru tau..kat tempat aku harga macam2, ada 30 sen ada 40 sen..ikut tempat...satay biasa2 ni paling mahal pun 40 sen la selalunya..

minggu lepas aku pergi pasar malam...

AYAM= 1 CUCUK RM0.50
DAGING= 1 CUCUK RM0.50
NASI HIMPIT= 1 BUNGKUS RM 1
.
 .
.
.

Wehhhh..kau tipu aku ehhh??

7 comments:

  1. sekarang satay mahal..

    mujur tak minat sgt..

    hohoho..

    ReplyDelete
  2. akak paling kecewa kalau makan satay yang dagingnya manis macam baru lepas perap dalam ayaq gula.

    benci.

    ReplyDelete
  3. ayam pun mahal..
    tapi satay padahal banyak letak lemak je dari isi.. lidi dah naek harga kot...

    tak minat sangat jugak, tapi kalau dah depan mata layannnnnnn... :)






    kak wos

    makan la steak, mesti sesedap rasa ja :P
    cuma pahit masa nak bayaq ja la...huhuu

    ReplyDelete
  4. ermmm... sedapnya tgk satay... belanjalah citah. nyum3... ;D

    ReplyDelete
  5. mai la..mai la..mai la...
    mashi kasi 2 cucuk.......lidi.. :)

    ReplyDelete
  6. lain tempat lain harganya...

    hahaha..


    oit.. saje je kan dok pos2 gambar makanan ni..

    grrrrr...

    ReplyDelete
  7. tapi level konfiden dia tu sangat tinggi okeh...hahaha

    ala gambau satay je..hehe
    gi beli lekas :)

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..