Tuesday, August 16, 2011

Sirap Bandung Soda yang di anak tirikan

Tiga hari lepas aku ikut resepi kak KOG buat air ni...
tapi aku buat setengah sukatan saja..
1 tin susu cair,750ml soda(setengah botol besar)@ 1 1/2 soda botol kecik,sirap dan ais..aku guna botol kecik sebab tak jumpa soda botol besar kat kedai..
dan lagi best,mak aku beli 3 botol soda kecik kasik aku..hamek kau!

lalu aku pun buat la ikut step...
kacau kacau dan kacau...kacau dari pukul 7 sampai azan maghrib..ok aku tipu..
dan tiba la waktu berbuka...minum sama2

ayah: ayaq pa ni?
aku: sirap-bandung-soda ayah!!macam mana rasa??
ayah: awat rasa macam ni???hang jangan dok buat ayaq pelik2 la...tak buleh nak telan
aku: (T_T)....sob sob sob..ok,nanti tak buat dah

ehhhhh...ini bukan salah resepi...resepi kak KOG memang best!!!untuk penggemar soda...
bagi keluarga aku yang tak berapa nak minum soda ni,dia rasa masam macam mana tak tau..
ok3,kami terima kalau ada yang kata kami jakun..huhu..
seingat aku, kami nak minum soda pun payah..3 tahun sekali pun tak jumpa2 soda ni kat rumah......

apakah yang bakal terjadi kepada soda2 ini???ada lagi 1 1/2 botol soda..sapa nak meh alamat nanti aku pos..hehe


P/S: selain soda buleh guna aer laen tak??

9 comments:

  1. minum pi la soda tu..

    hehe.

    ayah2 mmg gitu...
    nk style lama jugak.
    ye dak?

    :)


    .

    ReplyDelete
  2. tak dapat nak telan la kak tas...hehe

    tu la...old style pun old style la...daripada buat tak ada orang minum...bazir3..huhu

    ReplyDelete
  3. gimme faif dgn ayah hang!

    akak pun tak buleh masuk ayaq sirap bandung boh soda.

    dan sekarang penyakit tu dah berjangkit pada anak-anak.

    faktor keturunan.

    ReplyDelete
  4. ayah taknak iphone 4
    ayah nak hp biasa-biasa ja.

    paham tak

    ReplyDelete
  5. bg kucing, ayam minum

    ReplyDelete
  6. hahaha, jurang tekak orang johor dengan orang kedah jauh no kekdahnya!

    ReplyDelete
  7. kak wos...

    ayah ja??saya nak gimme faif gak...
    bagus la cam tu,kalau tak,tak pasai kak kena buat selalu :)


    kueh bakar

    paham2...ayah nak hp..hehe


    kapten atok

    kucing tak kasi,tapi ayam itik kasi..ayam tu bagi la ape pun semua dia bedal


    kak KOG

    hahaaha...perbedaan itu yang membuatkan kita serasi bersama...

    laksa johor satukkk!!! :)

    ReplyDelete
  8. apartment 5, boulcott suites...eh,klu bg almt, mmg boleyh dpt ke??hehe

    ReplyDelete
  9. maskiddddddddddddddddddd!!!
    hang tak balik raya ke weh??
    kalau ko bagi alamat gambor je lah aku buleh hantar pon..hehe

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..