Wednesday, August 3, 2011

Anak lelaki

Kalau di beri pilihan aku pilih nak anak lelaki..
aku cakap ni bukan maksud aku tengah mengandung..
nak mati hapa..kawen pun belom

Tadi masa kupas nyoq atau nama laennya coconut buleh pulak aku pikir pasal ni..
Kenapa aku nak anak lelaki??
sebab pada aku anak lelaki adalah lebih tidak membazir dan berprinsip..
tak membazir tu dari segi makan la..
macam maksu aku,anak 5 orang dan 4 orang daripadanya lelaki..(yang on the way pun aku agak mesti lelaki jugak nih)
setakat masak lala ketok serai dengan halia sikit lepas tu campak masuk pun buleh habis licin nasi seperiuk besar..
bukan lala saja,sekali dengan kuah lala pun kering..
macam kat umah aku yang now ni ada aku dan adik aku saja..
punya la aku masak macam2,ayam bakar,tom yam hapa bala..
makannya ciput... nak buat macam mana..
mak,makan ikut mud..
aku,diet la kengkononnya..hatuihh
adik,makan jenis sekali saja tapi sekali tu nasi mau tinggi macam bukit..
ayah jugak la yang makan banyak..walaupun kadang2 ayah tak lalu makan tapi habis juga dua pinggan nasi sebab prinsip ayah makan tu kena paksa kalau tak lalu pun sebab nak ambek tenaga buat kerja..
dan ayah juga buleh pegang prinsip dia tak makan malam..
anak dia yang sorang tuuuuuuuuu(kasi muncung sikit mulut)  dah sebulan kata nak diet tak makan nasi tapi sampai now fail..huhuhu

Abang aku yang 2 orang atas aku..
kawan sebelah menyebelah ramai ja hisap rokok..
tapi dorang tak jugak hisap..
tu prinsip..

Memang dapat anak lelaki tak best masa kecik..
buas tu adoyaiii macam nak halau keluar rumah..
contohnya macam anak sedara aku yang sorang tu..
aku baru sampai rumah dia kat Manjung dah kena tumbuk sedas kat dagu..tengah2 hari buta ajak maen bola..penat penat penat
ada jugak kakak ipar aku ajak stay sana,kerja sana pun banyak...tak nak la aku,mau tak tidur malam aku sebab anak dia..
sekali dua kali aku buleh lagi tahan dengan level kebuasan dia,mau banyak2 kali tak dengar cakap nanti kang naik tangan..
ehh anak orang jangan dok buat sesuka hati,anak sendiri tak apa..
macam ada potensi jadi mak yang garang aku ni..wohaaaa!!

anak perempuan pulak baek je masa kecik2,siap buleh beli baju lawa2 sebab baju budak2 perempuan kat pasaran kiut2 kan..geram tengok..
budak lelaki ada baju apa sangat..baju kikih lalak tu bapak punya mahal,murah lagi baju aku..
tapi bila budak perempuan dah besar lagi susah nak jaga..
mata2 keliling kena jaga...
perempuan itu fitnah..

tapi aku perempuan..so????
lelaki perempuan pun sama je..
kalau dah semua lelaki sapa pulak nak tolong mengandung kan..
jangan sebab semua lelaki ada yang jadi transformers pulak....auwwwwwww
i tak rela...

dan tak semua macam tu..ada jugak perempuan yang berprinsip (macam aku..agagaga)..pendapat aku ni general..based on apa yang aku jumpa dan nampak saja..laen orang laen perangai..
yang penting sekali kena bersyukur dan sayangilah anak2 tak kira anak lelaki or perempuan...ramai lagi yang nak sangat anak tapi tak dapat walau dah usaha macam2


P/S: online kejap je hari ni sebab ada agenda..kalau berjaya petang ni,esok aku cerita...nebes pulak aku..hihihi

9 comments:

  1. aku nak anak ramai2..

    **tetiba muncul mood nk kawen...**

    ReplyDelete
  2. sama la kita missSenget..
    time raya tu paling besh...
    macam nak pecah rumah kan..

    jom la kawen..kenduri sama2..sep!!

    :)

    ReplyDelete
  3. gigih ko berangan ye dik.. hahaha.. Alah rezeki Allah bagi kan.. lelaki ke perempuan ada dugaan dia.. not less and not more ;)

    ReplyDelete
  4. anak lelaki memang terar. harhar


    *perh.kupaih nyoq

    ReplyDelete
  5. kak TCC..

    betol3..
    kadang2 tuhan nak duga bagi la anak lelaki or perempuan pun..
    sama je...

    :)


    nub

    tapi hat kupaih nyoq tu perempuan..
    macam mana tu??

    :P

    ReplyDelete
  6. aku nak anak perempuan lak! haha

    tp lelaki memang x bazir. cthnya aku. so suruh bapak ko ambik menantu x bazir macam aku. eh?

    ReplyDelete
  7. memang pesen suka jantina laen2 kot kan...hehe

    dah cakap dah kat ayah..
    dia kata datang la rumah

    :P

    ReplyDelete
  8. tegelak akak baca komen kapten atok tu dik..
    wakakaka..

    kalau korang dah konfem nanti,
    jgn lupa jemput akak dik.

    ReplyDelete
  9. suka yer kak wos..
    tak kan konfem la sebab namanya "atok"..
    kalau "datuk" uishh tak sabar rasa2..hahaha


    p/s: guwau2 je kapten..aaaaiiiiii kapten!!!

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..