Tuesday, August 2, 2011

Kalau awak baca.....

Tak ada orang yang setiap benda dia terus pandai buat..
Mesti kena belajar dulu kan..
or try and error..
macam tu la aku dan jiwa hijau di awal2 kelahiran blog ni..

Masa aku beranakkan jiwa hijau ni (feeling jadik mak)  memang bodoh segala bodoh..
apa satu pun tak tau...
aku taip segalanya dekat "edit HTML" bukan dekat "Compose"...
bertapa aku rasa bodoh tatkala itu sebab......
nak link tak buleh..
nak upload video tak buleh..
upload gambor saja buleh..
bukannya tak buleh buat kalau kat 'edit HTML" tu tapi kau kena pandai coding la..
kalau tak.................................hampeh!!

Kenapa aku nak buat blog??
tak ada sebab penting sangat..
maybe sebab dah ada internet rasa membazir pulak kalau tak guna..
lepas tu dah jadi hobi pulak baca blog orang..
banyak ambek tau pasal isu semasa tapi gosip retis sori la...
rasa buang masa...
setakat baca mana ternampak ok tapi kalau nak polo up pakai tak la kot..

selain tu, awal2 buat entries pun macam bodoh2..emosi sana sini..heh
senang cakap semua bodo2 la..
polower pun buleh kira dengan sebelah tangan punya jari..
sekarang dah buleh guna jari kaki sekali..terima kaseh..
dua ayat yang aku quote dari dua orang blogger yang buat hati aku rasa sedap..

i tak suka paksa2 orang..i tak nak kongkong hidup u(Kak Wos,2011)

Bagi gua follow tak follow tak penting yang penting respon pembaca. Ni karang follower ratus ratus komen tak sampai tiga puluh, apa cerita?(Poyotito,2011)

blog diorang aku kenal melalui kak Tas
dulu aku ada jugak tulis benda ilmiah...
tapi sekarang dah banyak merepek..
nak dapat komen satu pun payah..
sedih jugak kengkadang kalau ada entry yang semangat gila menaip tapi tak ada komen..sentap!!hehe
tapi aku redha je..i'm new here..orang laen berkurun dah buat,famous amos,expert bab2 nak tarik orang baca..
tipu la kalau kata korang tak rasa apa2 tengok kosong je ruang komen..
ada suatu saat dan ketika perasaan mendambakan komen itu wujud..
aku tak publish blog ni sebab aku nak dapat kawan2 dalam dunia blog...
sapa yang terjumpa dan baca dan suka...terima kaseh
tak perlu aku suruh2..

dunia blog ni buat aku kenal banyak blog..
aku banyak dengan blog kakak2 kot sebab diorang otai..
kengkadang kita bukan sekadar nak tambah ilmu,nak jugak hepi2 gelak2 bila membaca..perasaan tu sangat beshh!!
rasa macam aku dah lama kenal diorang...

Terima kaseh yang baca,terima kaseh yang polo dan terima kaseh yang komen...sayanggggg korang
tambah2 pada seorang pengomen setia tu..sayang dia ketat2!!! ( tengok most of my entry mesti ada komen dia)
Terima kaseh sebab menceriakan hati aku..
nak bagi aku hepi lagi klik la yang atas tu..bawah pun buleh..hehe
i lef u oll..


P/S:lama dah dalam draft tapi tak siap2 taip..sehari satu ayat je taip lepas tu blank tak tau nak tulis apa..hari ni ada pelin2 sikit sebab tu dapat juga habiskan..jiwa hijau dah jadi jiwa kacau..waduh!

7 comments:

  1. "sedih jugak kengkadang kalau ada entry yang semangat gila menaip tapi tak ada komen"

    jujur akak bitaw hang.
    akak mmng suka komen kat blog yg masih kurang org komen.

    rasa mcm bahagia jer 'memeriahkan' komen box orang.

    hapa kena tah perasaan gitu wujud.

    kenkadang ada jugak rasa nak komen kat blog sendiri. tapi takut masyarakat tak boleh terima pulak.

    tapi percayalah.
    hang mmng ada bakat menulis blog.
    lagi beberapa bulan atau tahun.
    femes lah hang hendaknya.

    masa tu,
    jgn lupa perempuan tua ni yer?
    sbb perempuan tua nih tak tau la bila tahun nak mengecapi dunia glemer.

    (amboi.. tak padan tua.. nak jugak tu :)

    ReplyDelete
  2. nak meleleh haih baca komen kak wos ni...
    apa kes hari ni emosi pulak tak tau,salah makan soq kot..haha

    jangan bagi harapan kak,nanti saya berangan dok pelin sorang2 kan ka payah..

    kalau kak tak glemer jangan harap saya nak glemer..hahahaha..lawak la kak ni

    tua tu angka ja,comey tu hat penting

    :)

    ReplyDelete
  3. first sbb ape kne nk menulis..jgn sbb menulis kte terase bongkak..bhye tu..

    ReplyDelete
  4. jadikan ia hobi...org tak feel takpe...feeling sendiri..hahaha

    aku pun suka komen kat blog biasa-biasa...blog yg 100 komen takde la komen aku...lagi pon kalo ko komen kat blog glemer jangan harap ler dapat komen diorg balik..1/1000 je kebarangkaliannya..

    semakin lama ko tulis semakin bagus..tak macam keje lain...semakin lama buat semakin di makan usia...

    ReplyDelete
  5. mieker

    haihh tak ada kaitan dengan bongkak la cik abang..
    cuma nak berkongsi pendapat dengan orang laen..kadang2 tak semua yang kita fikir tu betul..

    saya nak cari kawan blog,kawan yang tak kenal saya..sebab komen dan pendapat diorang lebih jujur

    :)



    kueh bakar

    betol3..
    tak pernah harap pun blogger glemer datang komen sini macam cik kueh buat..hihihi..tima kaseh...
    dan tak rasa jugak menulis sebab nak glemer..
    juz nk share dan tukar2 pendapat..

    thanx again..saya akan terus menulis untuk improve

    :)

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..