Monday, August 8, 2011

Agenda bulan Ramadhan

Aku ada kata aku ada agenda dalam entry aku yang lepas..
ni la agendanya...

buat tapi tak sempat hantar kedai sebab panas tak buleh potong..last2 buat amal jariah..exchange2 maa
yang tinggal kat rumah...sendirik mau makan harus ada juga
mula puasa hari tu aku gigih nih,nak buat kueh letak kedai..
siap suruh mak aku pergi tanya kedai yang terbabit..
mak cik tu pulak beriya suruh aku buat lagi la aku semangat...
tapi bertahan 3 hari je..hahaha
hangat hangat taik orang ayam..
malas dah datang tambah dengan penat..

aku bagitau ayah dan mak aku kata tak mau buat dah..
mak ayah aku gelak...dah paham kot anak dia macam mana..
aku baru tau perasaan buat kueh letak kedai tu macam mana..
antara alasan aku
  1. selalu buat sikit2 untuk makan je..bila buat banyak2 ni awal2 je rajin,sampai ke 10 biji yang last mula la rasa nak baling2 ke dinding
  2. alatan tak cukup,bekas besar misalnya sebab nak kukus banyak..ada ayah offer nak beli tapi tak berbaloi..bukan aku nak berniaga sampai bila2,masa cuti ni je pun
  3. bangun pagi dah nak bergelut kat dapur
  4. semua di atas alasan je...sebab sebenar MALAS!!!!!..buat kueh raya dah la nanti
dok di rumah aku jadi suri rumah sepenuh masa..bosan bosan bosan
lepas sahur dapat online kejap lepas tu kemas rumah,buat kueh,lepas tu masak untuk berbuka..
aku tabik spring pada mak cik yang buat kueh hari2..
tambah2 pada mak cik yang jual murah,sedap dan besar punya..
ada mak cik depan kampung buat karipap besar2,inti penuh lepas tu jual 4 singgit...
hebat lah mak cik!!saya sayang mak cik...
dengan harga barang yang makin mahal,mak cik buleh menten macam tu memang hebat sangat..
tu untuk mak cik la...untuk aku pulak..i'm give up!!!


P/S: tak ada kueh tak ada la duet poket..huhuhu

6 comments:

  1. wah cantiknya lapis tu!
    nak duit poket, meh tolong vakum rumah kita, kita bagi $10 :)

    ReplyDelete
  2. up la sikit lagi kak...
    tambang tiket pergi sana pun 4 kali ganda duit poket tu..huhu

    ReplyDelete
  3. murah-sedap-besar punya memang susah mahu dapat.bukan senang meniaga ni.

    ReplyDelete
  4. betul3...
    banyak risk kalau nak berniaga tapi kalau dh untung mau kaya raya haa..

    ReplyDelete
  5. pandai hang buat kueh dik..
    akak hang nih dah idop suku abad,
    karipap pun tak reti buat!

    ReplyDelete
  6. pandai tu tak ke mana kak wos kalau malas..huhu
    setakat nak makan tu beli je kak...lagi untung

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..