Monday, April 25, 2011

Cerita arnab dan kura-kura yang beroda

Aku dah balik Shah Alam..
ramai panggil Shah Haram..haram mahal,haram tak sedap..semuanyalah...


aku balik naik bas la jugak...
senang...
aku naik konsortium....
aku nak puji sikit,bagus bas ni sebab dia punctual...
tak macam banyak bas yang aku dah naik..
aku bet kalau naik bas lain kan...
tiket pukul 10,ok lagi kalau datang pukul 11..
aku naik selalu kat Guaq Chempedak...
dekat sikit dengan rumah...
kalau naik konsortium,mesti paling lama aku tunggu 5 minit...
semalam bas aku pukul 12.15,dia sampai pukul 12.20...
ok la tuuuuu kan kan...

panjang pulak la intro...
back to cerita...
baik aku buat point,nanti aku melalut...

1.konsortium tak berenti banyak tempat..
tempat wajib dekat Taiping,dia punya depoh...
and mana-mana la 1 RnR lain..
yang kompom RnR yang dia akan berenti mesti yang ada toilet ja..
tak dak kafe habaq hang...kahkahkah..
taktik tak mau bagi orang dok buang masa laa 2...

2.Sebab dia punctual so dia tak bawak laju sangat..
maintain ja...sangat bagus...
pengalaman naik bas etiqa buat aku kecut perut...
hujan tengah lebat hebat gila dia dok potong kereta lain...
aku tak tidoq sampai rumah habaq hang..naik konsortium ni semalam 3 kali bas mesra liner dan eagle bernombor plat yang sama dok potong...lajuuuuuuuuuuu..
sekali bila lalu RnR nampak bas2 ni la dok rehat so aku ibarat kan bas ni as ARNAB...
konsortium macam KURA-KURA sebab dia slow and steady...and at last semua sampai pada masa yang sama...



ps:tapi semalam aku kuciwa sikit dengan konsortium sebab pindahkan kami kat jalan Duta suruh naik etiqa sebab malas nak masuk Shah Alam....haiyaaaa pak cik...kalau pak cik buat camni lagi tak mo dah kawan dengan pak cik!!!

makaseh pok cik gugel untuk gambo

No comments:

Post a Comment

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..