Monday, October 31, 2011

Hari yang menggembirakan

AMARAN KERAS!!!..SILA ISI PERUT ANDA SEBELUM MEMBACA ENTRY INI...

Pusingan 1
aku: weh,nak makan ape??
mek: ikut mu la..aku ok je
aku: hagen daz pun bes..tapi macam tiba2 je terus makan manis2 sakit pewot karang..
mek: papa jon pun ok...
aku: ok jom la

bantai saja la apa pun..1st time makan
psssssttt...papa jon memang tak ada cili sos eik??? :P

PASSED!!

Pusingan 2
aku: ehh ada stroberi celup coklat
mek: eh yela..sedapnyerr
aku: jom2 pilih(ada buah2 laen jugak selain stroberi)
mek: kita amek yang dalam bekas tu je..sep..yang cucuk2 ni mahal kat lidi je pun
aku: woraitttt...belian bijak!:)

nampak selekeh tapi rasa adalah sama dengan yang cucuk dengan lidi
 PASSED!!

Pusingan 3
aku: jom makan kek
mek: gapo hari ni nak makan kek pulak ni??
aku: sebab orang biasa akan makan kek hari ni
mek: ????
aku: besday :)
mek: laaaaa...sori weh..aku tak tau

mek dengan mata ala2 vietnamnya
kiri aku punya..kanan mek punya..1st time makan kat kedai,selalu tapau bawak balik ja..aku benda manis kurengggg sikit..buktinya aku punya kek tu mek yang habiskan..kehkehkeh
PASSED!!

Pusingan 4
aku: jom kita masuk jusco sunway ni tengok ape ade..
mek jommmm...
aku: mek!!!mek!!!(excited)ada tako!!ada tako!!(buat muka baby face)
mek: hah beli beli beli jangan tak beli..


penuh gaya..cekap!!
agagagaga...
chuka punya..yokatta!!!
PASSED!!

Pusingan separuh akhir
mek: mashi,teringin la nak rasa chicken wing jonis..
aku: hah jom2..


menggunakan konsep alang2 kak KOG,kita ambek la set steambot sorang punya makan share2..chicken wing bukan lagi watak utama..siap lupe lagi nak ambek gambor dia..hehe
alang2 dah ada steamboat jom kita makan bihun tom yam sekali..aroi mak!!!(sedap!!)..macam biasa,makan dulu baru teringat nak amek gambor..haihhh
PASSED!!

Pusingan akhir
aku: jom masok jusco (ini adalah berdasarkan hubungan intim aku dan jusco..mesti,wajib)
mek: sushi la tu..
aku:hihi..alang2...mu nak ape2??
mek: ikut ko je la...
aku: jom try yang ni (sambil cedok sotong goreng tepung dan ambek 2 cucuk yakitori)

sushi yang di makan keesokan harinya..sayonara sushi,lepas ni dah tak makan kot..takot kepala berulat..huhu

itulah yakitori..daging ayam dengan sos teriyaki

PENGUMUMAN PEMENANG

wajib lah kami berdua..harharhar

ini bukan makanan,ini rantai..satu untuk mek satu untuk aku..korang mesti buleh teka mana satu aku punya


semua di atas adalah aktiviti sepanjang 15 jam pada 9/10/11 dan 80% makanan di atas adalah di taja khas dari MEK.. asal memang aku nak bayar sempena besday kan sekali MEK bayarkan,her treat untuk besday aku...sumpah! aku terharu sangattttttt :')



p/s: story board yang sangat serabut..dan skrip adalah di ubah suai bagi menyedapkan jalan cerita

10 comments:

  1. ehh...
    makan la sekali rantai tu.
    yg hijau tu sedap.
    segar dari ladang.

    cer kunyah
    cer kunyah
    hahahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha.. oit... lapau gilak lepas tengok makanan ni semua.. perghh.. keroncong dah pewot haku ni.. hahaha. sabar ajelah..

    untung ada mek.. murah rezeki betul dia.. kenalkan mek dengan aku.. mau makan free jugak.. hahaha.. ;p

    mashi punya yang hijaulah.. betul kan.. hohoho..

    ReplyDelete
  3. kak wos

    uishhhhh mana buleh kak wos..
    esok nak makan papa jon lagi dah tak buleh,gigi hancoq..hahaha



    Faaein Talip Roy

    hahaha tu la faaein..kan dah remind awal suruh makan dulu..tu la,degil lagi :P

    haa betol tu..mek memang baek..sayang mek!!!(mek,sila take note..ehemmmm..another treat plissss:P)

    yeyyyyyy...betollll..mesti lah hijau kan..
    hijau shantekkk

    :)

    ReplyDelete
  4. Syukur akak baru lepas lunch masa baca entri nie.. selamat dah kenyang hahahaha..

    Makan selagi boleh dik.. janji kenyang dan gumbira ;)

    ReplyDelete
  5. hahaha selamat2..
    kalau tak mau tarik2 rambut lawan napsu...hehe

    betol tu kak...makan sampai buncit janji hepi :)

    ps:lepas buncit nanges pulak sebab baju banyak tak muat..huwaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  6. ada semi.
    ada final.
    terasa sedih pula sebut final2 ni
    haha

    ReplyDelete
  7. kueh bakar

    jangan sedih2 yep..
    nanti suruh penyu usaha lagi :)



    mek

    hahaha...sedap kannnnn
    now semua orang dah panggil ko mek
    hihi...:P

    ReplyDelete
  8. aku masuk sini..
    mesti rasa lapar aje ni..
    letak gambar lain pulak lah..
    jeles aku tengok lelama..
    hahaha..
    hurmm...

    ReplyDelete
  9. hahahaha...

    matik la tak buleh posa kalau macam tu punya gaya...

    cobaannnnnn.........................!!

    :P

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..