Tuesday, September 13, 2011

Kesalahan tatabahasa..

situasi 1

aku:sedap ABC seksyen 2 Shah Alam ni(promot2)
kawan aku:tengok la bahan2 dia letak, macam2 ada..
aku:aku suka makan tapi sampah2 dia nanti aku tinggal

sampah=bahan2  dalam ABC


situasi 2

aku        : bambam...oooooo bambam....mai makan lekas..aku rebus ikan dah ni
bambam : meooowwww...meoooowwwww....(aku pun tak paham apa dia kata)
aku        : laaaaaa...hang sorang ja??anak hang pi mana???
bambam : meooww...meoooww..meooow...sambil geleng2 kepala

sorang=sekor


situasi 3

aku: ok,kau jalan teruussssssssssssss je...
kawan: ok,aku terusssssss
aku: hehh nampak tak tu,kita belok masuk celahtu jap lagi
kawan: ok ok..(memusing stereng kereta dengan gaya drift yang tersendiri)
aku: yeyyyy..dah sampi dah tuttti frutti

celah = lorong


situasi 4

aku:tok,lambat lagi ka dodoi ni nak masak..nak tercabut bahu dah ni..huhu
tok:kacau la lagi..tak lama dah ni
aku:cheq tak larat dah ni...huwaaa
tok:tunggu sampai dia ter kentut2 sikit lagi ok la tu

terkentut2=dodol yang dah pekat menggelegak sambil mengeluarkan buih2 angin

.........................................................................................

banyak lagi kot tapi masa menaip ni la nak lupa semuanya...haihhh...

6 comments:

  1. hahaha, semua biasa digunakan, tapi yang last la paling best!

    ReplyDelete
  2. eceh ingatkan kat rumah kita ja..hehe

    ReplyDelete
  3. Dik janji xjadi sampah masyarakat ;)

    Kentut dodol tuh yg xleh tahan ;)

    ReplyDelete
  4. hahaha sampah masyarakat tu semua orang guna kak..
    agak2 akak berselera lagi tak nak makan dodol yang kentut bersepah??hehe

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya dik.
    mahap zahir batin.

    akak bizi skarang dik.
    *mcm hang pedulik kan?

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya jugak kak wos :)...
    tak pa kak,saya paham ciri2 orang bekerjaya nih..ehem
    saya yang tak bekerjaya ni pun bizi jugak..
    bizi tidoq..krohhh krohhh

    ReplyDelete

Sila sila..
buat macam rumah sendiri..